Välkommen till bloggen!

lördag 27 november 2010

då var det dags igen..

..för lite uppdatering. De 2 senaste veckorna har farit iväg hur snabbt somhelst.. Förra helgen var jag till Sandefjord för att passa småungarna när marcus o elin var till Sverige på en miniresa, så det var riktigt mysigt. Vi bakade pepparkakor, lekte i snöstorm och hade allmänt mysigt, killarna och jag. :)

 Det har varit ganska mycket att göra nu annars också, eller ja, det är väl något att göra hela tiden när det gäller skolan, vi har just haft hymnologi- grupp examen. Det betyder att vi har varit grupper på 4 och 4 som har skrivit ett arbete ihop som räknas som en examen, vilket betyder att det ska vara ganska ordentligt skrivet och bra, vilket betyder att vi har fått jobba ganska hårt på det de senaste dagarna, vilket betyder att det har varit ganska slitsamt. Vi levererade det i fredags, alltså igår. Får hoppas det är någorlunda bra, men det tror jag ..:) Vi satt 11 timmar nästan i sträck i torsdags och skrev och fixade det.. från 13.00 på dagen till nästan exakt 12.00 på natten.. uff.

Förutom det har skall vi också läsa på musikhistoria, samt pedagogik som vi har examen på i december. 4 och 6 timmars examen.. känns nästan som om man ska ta studenten igen.



Men man måste ha lite paus också, så igår gjorde jag ingenting efter skolan. Jag städade lite i rummet och bestämde mig för julstämning! Jag har köpt en julblomma och fått julkalendrar skickat hemifrån som jag pyntade mitt rum med + massa ljus och julmusik :) Efter det hade Emma (Den andra finska emma) och jag bestämt oss för att gå och köpa glögg och något att baka till butiken för att sedan kolla film :) Det gjorde vi.. Köpte kaksmet till brownies, glass och glögg. Vi satt i köket och pratade sent på kvällen med ett litet gäng här på internatet.. ca 24 tiden gick vi och såg film.. "The ugly truth" ..;)

Det blev alltså ganska sent igårkväll, för jag satt ju nog såklart på facebook efter det också.. sov till 13 idag, så de e lugnt ;)
Vad göra idag då? förutom att läsa..? Det är lilla jul hemma i finland. Inte här.. måste försöka skapa julstämningen på eget sätt då nästan..

Jadå Jadå.

Nu ska jag gå. Kram hej :)


It's sad, but sometimes moving on with the rest of your life,
Starts with goodbye.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar