Välkommen till bloggen!

tisdag 12 oktober 2010

Ångest

Ångesten äter upp mig inifrån idag.
Idag var en sådan dag igen, när jag blivit ordentligt påmind om att jag nu går på högskola vilket betyder att studier är inte någon lek längre. Måste skärpa mig för att orka och klara av det.. IIIH fattar inte hur jag ska komma mig igenom detta år.. det är verkligen tufft och mycket att göra. Innan Jul har vi ännu en pedagogik examen samt en musikhistorie examen och en dirigent examen. 3 stora prov som måste övas mycket på.. + alla andra läxor och grejer.. det är väl bara detta som kallas studieliv antar jag? Varför känns det som att motivationen är så på botten nu när jag egentligen borde vara motiverad.. om jag inte skulle ha ett mål att sträva efter nu så skulle det inte gå. Vissa på min klass ska studera något helt annat än musik efter detta år.. det tar året mest för att få 60 studiepoäng vilket är mycket bra att ha förstås, men jag skulle aldrig orka kämpa om jag inte visste att det är detta jag vill jobba med. För det vill jag. Även om det är tufft ibland. Men så är det!

Idag var det då en vanlig lång tisdag somvanligt.. Imorgon har jag bara en timme som tuur. En endaste pianotimme, så ska försöka spendera dagen duktigt imorgon och mest göra nödvndiga och viktiga saker.

Efter skolan så städade jag lite upp i rummet, har fortfarande inte packat upp allting från finlandsresan, men det har jag ingen större press på att göra. Det kan lika gärna ligga där en dag till om det så behövs. ;)
Sedan lagade jag lite middag.. sedan försökte jag läsa lite på ped, sedan gick jag ut och gå tillsammans med Emma och Sabrina. Efter det övade jag på pianoläxan, och sen blev det lite grey's anatomy. Nu ska jag duscha och kanske läsa någon sida innan jag lägger mig.. sena sena kvällar blir det varje dag, men så är det bara.

I allt man gör finns det nedturer, men det gäller bara att kämpa vidare. Ingen har sagt att det ska vara lätt eller hur? :)

Kram gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar