Välkommen till bloggen!

måndag 9 augusti 2010

Då var det dags igen!

Hejsan!
Nu har jag gått och skaffat mig en sprillans ny blogg, för att börja mitt norge-bloggande igen! Det är ju faktiskt så att jag skall börja mitt andra år i Norge, men nu i ny skola, ny stad med nya människor. Måndagen den 16 augusti tar jag mina väskor och sticker iväg!! Det känns helt otroligt att jag redan nu skall resa iväg igen och starta en ny resa i grannlandet.. nya kontakter skall knytas, mer kunskap om musik skall jag få. Det ser jag fram emot, att äntligen börja studera det jag brinner för. :)

Men visst känns det sjukt spännande, jag gruvar mig och är lite orolig såklart.. men mindre nervös än förra året! Jag börjar ju ha vanan inne nu ;) Ser ju självklart mest fram emot allt!

I maj detta år när jag skulle packa mina väskor, säga hejdå till alla underbara vänner som jag har fått under mitt år i folkhögskolan och resa hem till finland var jag mycket nedstämd och hade inte så stor lust att flytta hem igen! Även om jag saknade min familj, släkt och vänner jättemycket så var det obeskrivligt tungt att lämna norge och den skolan. Jag hade inte så höga förväntningar för sommaren så att säga, och väntade mest på att få svar från någon skola jag hade sökt in till för att snabbt få veta om jag möjligen skulle få vara i Norge ännu ett år.. tänk så bra trivdes jag! :) Men jag kan faktiskt lugnt säga att jag har haft en av de absolut bästa somrarna hittills. :) Det har varit otroligt varmt i Finland denna sommar, och även om många har klagat på det så vill jag inte göra det eftersom jag faktiskt ÄLSKAR sol sommar och värme, och det har det varit gott om denna sommar vill jag påstå. Jag har jobbat lagom mycket har haft tid med att umgås mycket med släkt och familj, har även varit mycket med mina vänner och framförallt min bästa vän Miili. Har ju umgåtts med henne varje dag (nästan). ;) Jag har lärt känna nya fantastiska människor, människor jag inte ens visste om men som har kommit mig mycket nära och som har påverkat mig bara positivt som jag tycker väldigt mycket om. <3 Kommer att känna stor saknad till många människor här i Finland. Det kommer att vara blandade känslor att flytta iväg igen men jag vet att kontakt kommer att hållas. :)

Om 7 dagar flyttar jag och börjar ett nytt äventyr! Häng med och följ min blogg under hösten om ni vill, så får ni se vad jag sysslar med om dagarna! Ska försöööka vara flitigare med mitt uppdaterande detta år! ;)

kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hej kusin!!! Roligt att få följa din blogg igen! Men du... ha inte kursiverad stil så är det mycket lättare att läsa.... kraaam!!

    SvaraRadera
  2. Okej, kära kusin jag tog ditt önskemål på allvar och ändrade ;) Vill ju att du ska hänga med i bloggen såklart :)
    Hoppas allt e finfint me dej å gubben :)
    kramisar

    SvaraRadera