Välkommen till bloggen!

torsdag 26 augusti 2010

"Om man håller på med musik, tar man människan på allvar"

Idag hade vi första timmen hymnologi.. fråga inte vad det är för något, för jag har inte helt klart koll på vad det är själv heller riktigt, även om vi har det som skolämne ;) Men idag har vi iallafall pratat om hur musiken påverkar oss människor på olika sätt.. och det som jag minns allra bäst från den lektionen idag var när vår musiklärare Aage tittade länge på oss i klassen och sade med  klar och tydlig röst "Om man håller på med musik, tar man människan på allvar". Bara av att min lärare säger något sånt gör att jag blir säkrare på att jag är på rätt ställe. så är det :) Människan är ett musiskt väsen. Han påstår också att om man studerar musik studerar man ett naturfenomen ;) absolut!!!

Åh, nu är jag så otroligt trött.. har varit på stan idag tillsammans med emma o henna.. vi åt glass och gick och kollade i några affärer! Så skönt att bara sticka ut och koppla av på ett cafe' .. spec i oslo :)

En kille här på internatet hade ju födelsedag idag så vi har just ätit pannkakor och firat honom lite grann! mysigt värre :) MEN nu ska jag snart lägga mig..
ska tíll sandefjord imorgon! finally ;D

see ya! <3

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar