Välkommen till bloggen!

onsdag 18 augusti 2010

Godkväll

Godkväll folkens!

Idag har varit en riktigt bra dag. Idag efter skolan gick jag hem med Elise till hennes lägenhet, så fick jag se hennes lägenhet som hon delar med 4 st andra här i oslo. Det var inte alls långt med t-bana, det går hur fort som helst att ta sig från ställe till ställe när det går bussar/t-banor och allt möjligt hela tiden så det är riktigt bra. Efter att jag hade sett lägenheten tog vi bussen hem till Elises bror och hans fru , och där kollade vi massa tv och gjorde god mat :) Sedan bara hängde vi där och efter det tog jag t banan hem igen.. oj, tänk att kalla detta ställe som mitt hem nu? :P de e lite konstigt..haha nåja :)

När jag kom tillbaka hit till skolan så hade några andra linjer som hade varit på en "bli kjent tur" kommit tillbaka :) Bl.a 2 tjejer som kommer från svenskfinland, Henna och Emma :) skönt att ha de här faktiskt.. även om jag inte känner de så bra ÄNNU så tror jag att vi kan få det jättebra här tillsammans :)

Imorgon är det vi som ska på "bli-kjent tur" med klassen + några andra linjer, så då HOPPAS jag att jag får mer kontakt med dem på de andra linjerna också så att man får fler bekantskaper här omkring..  :) ser fram emot det!

Jag pratade just i telefon med några av mina bästa vänner från folkhögskolan ifjol, bl.a Conny och Fia åh det var så härligt att få prata med dem lite.. har faktiskt saknat dem massor nu också, de bor tillsammans i bergen.. ganska långt från oslo.. så det är trist, verkligen! men jag SKA på besök.. det har jag bestämt! Pratade också med Maren, Joachim och Sondre som också bor i Bergen iår.. alla bästa vänner från norge bor i Bergen iår av någon anledning.. men otroligt skönt att få prata med dem! :) <3

Men jag är jätteglad att jag har elise här, vet inte vad jag gjorde utan henne <3

Nu regnar det.. och jag borde gå å packa väskan för turen imorgon! men vi hörs folkens!
ha de fint :)

kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar