Välkommen till bloggen!

söndag 22 augusti 2010

Så var första helgen här färdig

Imorgon är det Måndag och vi börjar skolan igen. Det tycker jag faktiskt känns riktigt bra, känner att jag är redo för allvaret nu! Vill börja studera på rikigt, även om jag vet att det kommer att bli ganska tufft, så längtar jag! Det är ju för studierna jag är här :)

Morsan o farsan har skickat min trumpet hit till Norge med en som har bott här länge, och som skulle hit idag så jag skulle få hit den.. fick inte med den själv eftersom jag hade så mycket baggage! Så idag skulle jag då möta henne på ett ställe här i oslo som jag aldrig tidigare hade varit till, så jag och Emma (den andra finnen på skolan) åkte med trikken flera gånger för att försöka hitta henne men vi kom hela tiden fel, jag kan bara igen konstatera att bo i storstaden oslo inte är så lätt alla gånger när man är ovan att komma sig fram.. så jag fick bara börja om från början och försöka ta t banan en gång till och till sist hittade jag henne! Så nu har jag min trumpet här också :)

Det är ju faktiskt så att det är först nu detta år som jag "på riktigt" bor hemifrån och lagar mat osv varje dag själv.. ifjol fick vi ju det från skolan men iår ska man ju göra allt själv! haha :D Låter som värsta barnet här nu, men det känner jag mig faktiskt också ofta som ;) Och jag tycker om att göra mat själv och allt sånt, men jag är bara inte så bra på det ännu ;) Vad skulle man kunna laga, kan någon tipsa om hälsosamma och lätta maträtter att laga? ;D

Det börjar nog annars gå bättre och bättre, även om jag denna vecka många gånger har tänkt fram och tillbaka om detta verkligen är det rätta stället för mig.. så vet jag att det kommer med tiden. Allt är ju mycket nytt, men vem har sagt att det inte ska vara det då tänker jag.. så keep on walking,  tror och hoppas att jag är nöjd när året är slut :)

nu ska jag gå, men ni ska ha de bäst! <3

kram från mig



vacker sång
http://www.youtube.com/watch?v=wYeiyp3x8pQ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar