Välkommen till bloggen!

tisdag 17 augusti 2010

Första skoldagen avklarad

Idag har jag avklarat min första skoldag i denna skola. Jag har lärt känna nytt folk redan idag och det är ju alltid kul! :) Att träffa Elise (min förra miljöarbetare) var jätteroligt, så skönt att ha 1 person iallafall som känner en från förr.. :) Men nu är det så att jag bor ju i internat, och det är bara jag + 2 andra från min klass som gör det.. så det kan ju kännas lite ensamt.. det är så många som bor i lägenheter ut i oslo stad. Så jag hoppas verkligen inte att det kommer att kännas konstigt i fortsättningen..
Jag hoppas verkligen att jag har gjort rätt val att komma hit till denna skola iår. Jag kom ju somsakt in i staffeldts också ( högre utbildning i musik) bara att jag måste göra om ett teoriprov.. den är då 4 årig... det är svårt att veta! hmm :P

Idag började iallafall dagen med att vi gick igenom vad som kommer att ske inom året, och så hade vi hörlära. Känner att det blir mycket att studera iår, många prov, tester och examen som vi ska ta! men det är ju det jag vill :) Vill ju få mer mer mer kunskap om musik.
Efter det var det lunch.. sedan fortsatte vi att ha lite hörlära sedan gjorde vi inte så mycket annat än att besöka skolans bibliotek.
Efter skolan stack jag + några till in till Oslo S ;) och tittade på skolböcker o dyl..
Det som är lite kul är ju att jag faktiskt bara har ca 10 min med buss in till centrum.. tänk OSLO centrum :) Jag som bara är van med lilla oravais by är detta stora grejer ;) Så kom och häls på mig så får ni shoppa och utforska Oslo ;)

Jag är riktigt trött och sliten nu.. efter att vi kom tillbaka så har vi bara lagat lite mat och nu sitter jag här. Har inte ens packat upp alla väskor ännu.. har inte hunnit/orkat. Men gårdagens resande var nog något av det slitsammaste resandet jag har gjort tror jag! Jag hade med mig 2 stora väskor som fick väga 20 kg var + en handväska som också var lagom tung.. vid flygplatsen i H:fors visade det sig att den ena väskan var ca 27 kg och den andra ca 22 kg.. och det ska jag BARA jag bära på.. tunga grejer alltså ;P haha.. Och att först åka tåg, sedan buss, flyg, tåg, t-bana och sist taxi var tillräckligt tungt för mig. När jag sist och slutligen fick syn på en taxi i denna stad så blev jag överlycklig! svetten bara rann när jag satte mig in i taxin. SÅ idag har jag varit lite extra trött.. ska bara försöka få tag i min kära mor och far nu på skype så ska jag väl försöka få reda upp här lite, sen lockar nog sängen..
Hoppas det blir bra i fortsättningen, jag saknar nog mina nära och kära lite redan :D  <3 Men det ska gå bra :) Vi hörs!!
kram kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar