Välkommen till bloggen!

fredag 20 augusti 2010

Fredag

Hello.
Idag kom vi hem från "bli-kjent turen" :) Så vi var alltså en natt där.. vid  något som heter nordmarkskapellet! Först tog vi bussen ganska långt upp bakom holmenkollen, sedan gick vi kanske 1,5 h tills vi kom till en liten stuga där vi skulle bo över natten! Det var riktigt mysigt faktiskt, lärde känna klassen bättre och de från de andra linjerna fick man också lite bättre kontakt med.. så den resan var nog nödvändig! :) Idag när vi skulle gå tillbaka så gick jag + 4 till lite vilse.. så vi gick ganska mycket extra än vad de andra gjorde, så det blev motion ;) men det var bara roligt! Kan än en gång påstå att jag bara ÄLSKAR Norges vackra natur.. utsikten från holmenkollen är fenomenal!

Efter att vi vandrat tillbaka idag då, så körde jag och elise iväg med hennes bil till IKEA. :) Båda två skulle ha ganska mycket.. Jag köpte faktiskt mycket, men allt var mycket billigt och faktiskt bara nödvändiga saker :) Köpte handdukar, bestick, stekpanna, kastrull osv osv lite annat också, så sådant jag behöver hit!! Ikea är faktiskt riktigt roligt att gå i, men farligt, för det slutar alltid med att man köper massor för att det är billigt.. iallafall är det oftast så för mig. ;D

Vi var precis hela dagen i ikea, jag hade så otroligt trötta fötter/ben när vi var färdiga där, för då hade vi ju rättare sagt nästan gått hela dagen.. Jag träffade 2 stycken som gick på folkhögskolan ifjol också i ikea så det var ju superkul :D Märkte hur mycket jag saknar toppen (FHS) .. helt otroligt vad bra år det var! <3
Nåja iallafall så åkte jag sedan med buss in till centrum med dem, och skyndade mig hem o duscha och bytte snabbt kläder för då skulle jag och en tjej på klassen (Silje) ut till oslo och till filla :) jag träffade jättemånga från FHS där också och det var ju hur kul som helst! Jätteskoj att träffa dem igen.. så skönt att veta att de bor nära mig här i oslo.

Sedan var det dags för mig att åka hem till min lya igen, och Silje skulle på inflyttningsfest så jag reste faktiskt hem själv från Olso S, sorry papp ska försöka att inte låte det ske så många gånger :P hehe..för det är nog inget man ska göra. Att bo i storstad är något så otroligt nytt för mig! Trodde inte att det skulle vara så stort och nytt och allting när jag skulle flytta hit.. det är verkligen inte som lilla Vasa nej, man får nog se mycket och höra mycket bara av att ta t-banan hem efter att man hängt med vänner en kväll. Detta är mycket nytt för mig och jag är fortfarande mycket ovan med att ta t banan eller bussen direkt man skall någonstans, är rädd att gå fel och vilse men det börjar väl komma så småningom och man blir väl mera van.. hoppas jag iallafall :D haha.. men det är roligt att prova på detta också! :)
Även om detta inte alls är som ifjol eller om jag kan känna mig mera ensam nu , och allt är mycket nytt och lite läskigt så tror och hoppas jag att det är värt det! Man blir starkare av alla utmaningar, så är det bara.!

Gonatt folket :)

kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar