Välkommen till bloggen!

torsdag 9 september 2010

09.09.2010 - 20 år!

All i can say absout life is - oh, enjoy!
Har haft en fantastisk födelsedag idag, med fantastiska männsikor runt mig. För tre hela veckor sedan hade jag inte ens kunnat ana att jag redan nu skulle ha fått så fina vänner här som jag har. Är det faktiskt möjligt att bli firad så enormt som jag har blivit idag? :) Av människor jag inte ens vetat om för ca 3 veckor sen..Kan inte ens beskriva hur innerligt glad man blir inom sig när man märker att folk redan nu bryr sig, och att jag har funnit vänner jag vet finns där för mig hela tiden. Sånt gör livet lättare att leva. <3 Har fått så fina dikter, presenter och uppvaktningar så jag kan inte sluta le heller :)
    Dagen började med varma kramar och glada ansikten, godis och födelsedagssjungade i matsalen. var verkligen inte beredd på sång vid maten, sånt är inte så vanligt här (tror jag) har inte varit med om det förrän nu.. men såklart det var musik-klassen som startade det! generad som jag blir satt jag där och kunde inte säga emot det ena eller de andra.. fick bara smiila och ta emot :) haha..
Nu ikväll har jag haft besök av folk från klassen, och folk som bor här på internatet, och bjöd på brownies, glass och godis :D mums :) tänkte bränna den ena kakan, och tappade smältat smör över hela golvet så den "andra" emma fick torka hela halva golvet :D haha.. ja.. så är det när jag är på gång ! ;) men mysigt hade vi, mina nya vänner - och jag. Fick sång en gång till och en kaktus (gurka) full med godis och tomtebloss, och en jättefin orchide, och massa godis. Fick också en jättefin mugg från indiska av Elise som vi såg för någon dag sedan där och beundrades SÅ över, samt te :) tack vännen <3 Har också fått presenter på posten av vänner och familj. Tack, ni betyder :)
Jag blir bara så glad.


Minns fjolårets födelsedag så bra när jag var på toppen och firade med gänget där. Trodde inget kunde slå den dagen för den var riktigt bra. men denna dag var nog minst lika bra :)

Har fått många gratulationer och tackar alla ÄN en gång för dem. Så man var 20 nudå.. halvvägs till 40 ja :D hehe.. ingen tonåring längre ;) nej.. vuxen ska ja föreställas vara.. känner mig nog lite barn ännu, men det är jag ju också ;D alltid :)

Fick ett kort av mamsen där det stod några meningar jag tyckte stämde så bra in! på framsidan stod det "charmen med 20- års åldern är att.."

- vara trött på morgnarna fast man är pigg på livet
- att vara både barn och vuxen och kunna välja det som passar för tillfället
- att se allt i rosenrött utan att veta vad det är för färg
- att gå omkring med solglasögon för att framtiden ser så ljus ut
- att hänga med på allt och hänga upp sig på ingenting
- att bara låta bra saker hända

DE ni! ;)

Nu ska jag gå å lägga mig första gången som 20 år ;) Och ska bara skriva ner en gång till hur glad jag är att ha äkta människor runt mig. det är det bästa <3

godnatt kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar