Välkommen till bloggen!

fredag 3 september 2010

natt i oslo

Att gå igenom en stad i natten, en stad med ljus lampor människor och väsen som varar hela natten. En stad där man får vara rädd att gå ensam hem om natten, en stad som ändå är otroligt mysig och hemtrevlig. Där t-banor, bussar, trickar, taxin kör stup i kvarten.. en storstad var det ja. Där jag bor nu. Det känns fortfarande så ovant, tänk att jag som går här längs dessa gator i denna stad kan kalla det min stad.. iallafall för en liten stund. Jag bor här nuförtiden.. det känns lite konstigt ännu, men också lite skoj såklart.

Jag börjar vänja mig mer och mer, lär känna folk bara bättre och det känns skönt. Allt tar sin tid, även detta. Omställningar i livet tar sin lilla tid.. även om jag tvivlade mycket i början och längtade riktigt mycket hem så vet jag att det var rätt.. jag vet att det är här jag ska vara iår. Iallfall detta år..
Det är faktiskt mycket att lära sig här i skolan, massor som jag har svårt med men som jag vill lära mig. Musik är inte bara en hobby för mig, utan något jag vill arbeta med varje dag av något slag. Det har jag alltid velat.. Före jag reste till Norge så läste jag några dagböcker jag skrev för ganska många år sen.. Det stod bl.a att vad som än sker så ska jag fortsätta med att kämpa mig upp till musik-studier.
Jag har alltid velat mer än vad jag kan eller har kunskap till.. men är iallafall en liten bit påväg av vad jag alltid velat göra. Att få kunskap till att kunna jobba med det jag älskar mest, och så ska det väl vara eller? Man ska väl studera det man vill och har lust till? Det är många gånger jag har tänkt/tänker om jag är tillräckligt god, räcker det liksom.. men enligt mig kan man göra allt man vill.. iallafall det mesta om man kämpar för det tillräckligt mycket. Man måste lära sig att tro på sig själv.. och det är något jag själv intalar mig hela tiden.


Haft en fin kväll ikväll med många vänner och bekanta.. både från skolan här och toppen (folkhögskolefolk)
Oslo är inte så dåligt iallafall ska jag säga er :)

Imorgon inflyttningsfest hos silje.

Sköt om er, och ge aldrig upp de innersta drömmarna!

kram från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar