Välkommen till bloggen!

onsdag 1 september 2010

Musik

Idag har jag försökt att läsa ganska mycket på musikpedagogik/didaktik! Ett kompendium vi ska ha läst färdigt tills måndag.. Åh, det är inte så lätt att läsa iallafall.. det tog mig 1 timme att komma igenom bara några få sidor.. det är inte det att det just är norskan som är så svår.. eller jo visst är det det också men det är så svårt skrivet på något sätt.. även om det vore skrivet på svenska så skulle jag ha svårt att förstå! Det är många här som sliter med att komma igenom texterna.. så man måste vara så koncentrerad när man läser! Jobbigt.. hehe.. studielivet var det ja :P

Annars hade jag min första piano-timme idag. Det gick riktigt bra! Har så bra lärare, så kommer att kämpa med pianot i år, för jag vill faktiskt bli bra på det! Iallafall såpass att jag kan kompa mig själv och andra tillräckligt för att det ska låta någorlunda okej :D haha..

Alltså.. Jag älskar när någon spelar akustisk gitarr och bara knäpper på strängarna eller när någon spelar vackra melodier på ett piano.. de är många här som är jätteduktig på piano, och nästan alltid oberoende vem som spelar så går jag alltid dit och bara sitter och lyssnar.. det är så behagligt. Jag får nästan exakt samma känsla och rysningar som när någon kliar mig på ryggen eller ger massage... haha :D Det är samma känsla faktiskt, så otroligt härligt att bara sitta och höra på.

Jag SKA lära mig river flows in you- från twilight. Den är så vacker. <3

Annars har jag sett jättemycket på dvd:n från folkhögskolan idag också, och saknar stället så otroligt mycket! Alla människor och allt! Det var nog det bästa året i mitt liv kan jag lugnt påstå.. kom bara på det idag. igen :)

Men nåja.. Kanske jag ska försöka studera lite mer ännu ikväll också..

Men sköt om er!

kram kram

http://www.youtube.com/watch?v=Jwx18_3JTrY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar