Välkommen till bloggen!

tisdag 28 september 2010

Måndag & Tisdag i ett nötskal

Igår, tisdag var jag i skolan hela dagen.. måndagar brukar ju vara ganska långa dagar så det var det även igår.. efter skolan fick jag gratis middag av några som jag delar köket med, eftersom en av de som egentligen skulle ha mat var borta ;) så det var najs.. efter det stack jag och en tjej som bor på detta internat (sabrina) in till stan för att bara kolla i några butiker, gå på cafe osv.. sånt som e mysigt :) haha.. mittiallt stod vi framför två sminkörer som ville provsminka oss, och javisst var vi med på det - gratis proffisionell sminkning ;) Sabrina kände igen en av dem från det norska "paradise hotel" hehe.. jeee en kändis! nåja...blev riktigt nöjd faktiskt :) tänkte lite på att köpa något av sminket, men hade glömt mina pengar såklart, så hade inte pengar till det då.. lika bra det tror jag ;) de tyckte vi skulle komma på nytt nästa dag igen men tror jag klarar mig utan det sminket iallafall.. men kul att få prova på!
Sedan kom vi tillbaks till skolan.. träffade kjetil och halvor.. kjetil lärde mig lite piano, och efter det gick vi upp på "taket" och träffade några som rök vattenpipa. Smakade på mint o äppelsmak.. mint var otroligt starkt.. inget att rekommendera! men äppel var mest gott faktiskt :)

Idag, Tisdag var det bara skola igen. Vääldigt lång skoldag igen, men när skolan var färdig tog jag t-banan till stortinget där jag skulle träffa joel :D jätteroligt att få träffa honom och att han ville komma på besök :) Han hade varit och besökt sin syster i stavanger och kom via oslo och hälsade på mig på sammagång! superkul!
Efter några telefonsamtal fram och tillbaka så hittade vi varann vid oslo domkyrka. Därifrån gick vi bara in via butiken "cubus" där jag köpte mitt nya favorit nattlinne :D de e superfint :) Sen tog vi t banan till platsen jag bor, och for och handlade goood mat och stack hem för att laga potatis, kyckling, bearniesås, och sallad :) det var supergott! Tack joel ;)
Sedan blev vi prooopppmätta och bara låg och "svällde" och hörde på musik! sedan visade jag joel "taket" och den fina utsikten.. han såg 2 stjärnfall medan jag såg 0 :O sedan träffade vi halvor kjetil och anette! joel hade roligt åt deras dialekter, och det hade såklart jag med :D haha... sedan kollade vi lite av en serie.. och nu ligger joel här på en madrass och halvt sover.. jag måste nog sova själv nu så nu slutar jag.
men en uppdatering blev det iallafall!!

kram gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar