Välkommen till bloggen!

fredag 17 september 2010

good stuff

Dagen började med satslära. Det ämnet jag minst tycker om och som jag mest har problem med. Fattar inte mycket alltså.. måste försöka få någon att lära mig det för jag har samma känsla på dessa timmar som jag hade under alla matte-lektioner i mina år. Måste väl bara försöka lära mig det på något finurligt sätt.
Men annars har det varit mycket good stuff, good stuff idag också.. för efter skolan någongång var jag + två tjejer som bor här (Ingeborg och Josefne) till IKEA för att shoppa lite fina grejer till våra hyblar. :)  Eftersom jag kom direkt från Finland med kläder och mest nödvändiga saker så har jag inte så mycket annat myspys i detta rum som jag bor i, och det är mycket viktigt för mig att det ska vara mysigt och hemtrevligt där jag bor :) Så det var bara att sätta kosan mot ikea då för där finns ju faktiskt allt, eller iallafall det mesta man behöver.
Jag köpte 2 mattor, en till  badrummet (lila) och en till själva rummet (brun).. sedan köpte jag mera tallrikar, 2 lampor, en lite mindre "myslampa" och en större "golvlampa" vet inte hur jag ska förklara den.. men fin var den :) Köpte ljus och annat smått som behövs hit.. funderade på ett litet bord också för endast 36 kronor, men måste se hur allt börjar se ut och passa in.. det är så svårt att få allt riktigt snyggt också när man har gul/beige färg på golvet och gula väggar.. vad passar till det liksom? Men tror nog det ska börja se bättre ut nu iallafall.. :) Längtar efter att få inreda en egen lägenhet.. tänk så roligt!

Ikväll var jag på inflyttningsfest till Lina som går på klassen.. det var otroligt mycket folk och hööög ljudnivå, men alltid kul att träffa nytt folk! så det var riktigt kul!
Efter det åkte jag till filla för att träffa några fån toppen folkhögskolan, och satt där och "fikade" lite med dem.. sondre var på besök i oslo i helgen också så det var kul att träffa honom också :)

På hemvägen träffade jag Ingeborg på t- banan, hon var då påväg hem från Linas fest.. skönt att träffa henne så man slipper gå hem ensam! Måste ju också passa tiderna så man faktiskt hinner hem innan t- banorna slutar gå också en halv 1 tiden.. sitter och väntar på att martina ska komma snart också, hon tar tydligen natt bussen för att komma hit ikväll.. lite jobbigt detdär när man måste ta olika nattbussar bara för att komma hem lite senare en kväll.. men .. så är det!

Imorgon ska vi i musik på en kosert på kvällen.. är inte helt säker på vad det är för konsert riktigt men får hoppas det är något bra iallafall. :)

Godnatt!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar