Välkommen till bloggen!

söndag 26 september 2010

sweet sunday

Idag vaknade jag 12 tiden igen.. sååå skönt att sova länge. Steg inte upp förrän halv 1 någongång :) otroligt härligt! Steg upp och gjorde mig klar för breakfast ;) åt frukost tillsammans med Halvor och hans kompis som var på besök i helgen.. treevligt treevligt. Efter det gick jag ut och gå tillsammans med emma en tur och for och handlade på samma gång till enda stället som har öppet på söndagar -> Bunnpris där vi träffade Henna :) Det var fint väder idag.. riktigt varmt i solen, men såklart blåste det kalla höstvindar.. märker nog att hösten har tagit över nu..
Handlade mat och gick hem igen.. Duschade och gjorde middag.. -> spagetti med köttfärssås :) gott.. hmm.. efter det var det bara att sätta igång med min hemexamen "det musiske menneske" som jag villt försöker få färdigt innan fredag för då bär det av till polen!
Tror nog jag kan lyckas få färdigt det, har kommit bra påväg nu faktiskt ;D
Satt och skrev i ca 2 timmar med jämna facebooks-pauser ;)
Sedan träffade jag torgeir och han hjälpte mig att ladda ner ett bra musikprogram där man kan öva sig på intervaller, melodi och rytmdiktat ;) jättebra sida! "earmaster" heter det.. bra övning eftersom vi har ett litet hörlära test imorgon! tja tjaa..
sedan stack vi till köket och åt lite kvälls och som det alltid gör om kvällarna samlades mycket folk i köket för att prata/umgås senare.. så torgeir o jag var där från va 21 - 23-23.30.. hehe ja vet, inte lätt när man bor på internat och det är lätt att bli för social.. men så var min dag. har nu övat på lite hörlära och nu blir det snart att lägga sig! japp blev ett väldigt detaljerat inlägg idag, men så blev det nu ;D

hade bra folk och ta vara på er.
kram från emma idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar