Välkommen till bloggen!

tisdag 7 september 2010

"nervositeten är vägen till inspiration"

heyy.
Idag var det en sådan dag, en sådan dag när skolan bara kändes som en evighet och jag kände mig helt otillräcklig. Självförtoendet var inte på topp idag.. Kändes en sekund som att hur jag än försöker så klarar jag inte detta.. det är så mycket med allt, är jag tillräcklig för detta? Jag har alltid haft lite av en scenskräck, även om jag har stått på scen sedan jag var 9 år. MEN det  kan komma dagar när man inte alls vill stå på en scen framför alla, utan istället gå till ett övningsrum för sig själv och bara sätta sig vid ett piano och ENSAM få sjunga ut. Idag var en sådan dag. När jag helst inte ville ha någon uppmärksamhet alls.. hehe ;P Men tror jag kommer vänja mig för nästan varje dag har vi övningar där vi lär oss mer hur det blir lättare att möta en publik, att våga göra bort sig och tro på sig själv. Det är jag väldigt glad över, för jag vet att i slutändan kommer det att vara 1000 gånger lättare.
     Jag har en känsla om att det kommer bli ett riktigt mega bra år musikaliskt för mig. Ett riktigt nödvändigt år. Enligt "Peter Bastian" som har skrivit boken "en bok om musik och bevissthet" så är nervositeten vägen till inspiration.
  
Efter denna "långa" dag, bestämde jag mig för att göra mig speciellt glad och tog trikken ut till stan för att få SHOPPA lite :) Vet att det inte är så tillåtet för mig, en finsk studerande tjej i oslo.. inte så roligt för plånboken, men jag har faktiskt inte shoppat på riktigt sedan jag kom hit, och jag bor faktiskt inte långt från ögongodis-shoppingvaruhusen!! :D
      Helt otroligt mycket fina saker det finns i denna stad, jag blev på så otroligt bra humör när jag bara hade bestämt inom mig att idag får jag köpa mig något fint om jag hittar :) Men jag hade faktiskt nödvändiga saker som jag speciellt skulle söka efter ;) köpte 2 tights, en tröja och ett par (billiga) skor. :) De var på rea! :D + mat på hemvägen, men sådant är ju ett måste ändå..! Allt var faktiskt nödvändigt och jag hade för en gångs skull inte ångest när jag åkte hem igen, utan nöjd och med ett leende på läpparna anlände jag med mina nya grejer till min lilla lya ;) 


imorgon EN lektion på hela dagen. Piano dessutom, det blir bra :)

Gonatt

kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar